Jednotlivé skupiny vozů do RBR:
Skupina S1600:
Vozidla s atmosferickým motorem do objemu 1600 cm3 a jednou
poháněnou nápravou.
Skupina S2000: Vozidla s
atmosferickým motorem do objemu 2000 cm3 a pohonem všech kol.
Skupina A:
A5 - objem motoru do 1400ccm
A6 - objem motoru do 1600ccm
A7 - objem motoru do 2000ccm
A8 - objem motoru nad 2000ccm
- Vozy skupiny A vycházejí z vozů skupiny N, ale množství úprav je
větší. Může se v daleko větší míře upravovat motor (např. úpravou
sacích kanálů, speciálními ojnicemi a písty, vačkovými hřídelemi,
speciálními řídicími jednotkami atd.). Podvozek se od sériového vozu
naprosto liší. Používají se speciální zodolněné převodovky s
možností řazením bez spojky nebo sekvenční převodovky. Vozy tříd
A5-A7 mohou mít pouze jednu poháněnou nápravu, vozidla třídy A8
mohou mít poháněná všechna kola.
Skupina N: (tzv. Produkční vozy)
N1 - objem motoru do 1400ccm
N2 - objem motoru do 1600ccm
N3 - objem motoru do 2000ccm
N4 - objem motoru nad 2000ccm
- Tak zvané produkční vozy s omezeným počtem úprav. Hlavní úpravy
těchto aut jsou především na podvozku, především instalací
výkonnějších brzdových komponentů a sportovních tlumičů. Úpravy
motoru jsou velmi omezené, využívá se hlavně úprava sání speciálními
vzduchovými filtry a úprava softwaru elektronické řídicí jednotky
motoru. Vozy tříd N1-N3 mohou mít pouze jednu poháněnou nápravu,
vozidla třídy N4 mohou mít poháněná všechna kola.
Skupina WRC: World Rally Car je
speciální skupina vytvořená v druhé polovině devadesátých let. WRC
jsou poháněná motorem o objemu max. 2000ccm s turbodmychadlem a
pohonem všech kol, u přeplňovaných motorů se používá přepočítací
koeficient 1,7. Výkon motoru je fyzikálně omezen restriktorem na
hodnotu přibližně 300 koňských sil. Není stanovena maximální
absolutní hodnota výkonu motoru, kterou nemohou motory překročit. Ze
sériového automobilu si bere pouze skelet karoserie a blok motoru.
Ostatní díly jsou konstruované speciálně pro rallye. Díky tomu jsou
tato auta schopna dosahovat mimořádných jízdních vlastností.
Zdroj: Wikipedia
Původní vozy v Richard Burns Rally:
1. Subaru Impreza
'03
Technické údaje:
Typ:
Subaru Impreza 2003
Výkon:
300 při 5500 ot./min
Kroutící moment: 600 Nm při 4000
ot./min
Motor:
1996 ccm
Pneumatiky:
Pirelli
Hmotnost:
1230 kg
Převodovka:
6stupňová, 4WD
2. Mitsubishi Lancer EVO VII
Technické údaje:
Typ:
Mitsubishi Lancer EVO VII
Výkon:
300 při 5500 ot./min
Kroutící moment: 500 Nm při 3500
ot./min
Motor:
1996 ccm
Pneumatiky:
Michelin
Hmotnost:
1230 kg
Převodovka:
6stupňová, 4WD
3. Toyota Corrola
Technické údaje:
Typ:
Toyota Corrola
Výkon:
300 při 5250 ot./min
Kroutící moment: 520 Nm při 4000
ot./min
Motor:
2000 ccm
Pneumatiky:
Michelin
Hmotnost:
1080 kg
Převodovka:
6stupňová, 4WD
4. Hyundai Accent
Technické údaje:
Typ:
Hyundai Accent
Výkon:
300 při 5300 ot./min
Kroutící
moment: 520 Nm při 3500 ot./min
Motor:
2000 ccm
Pneumatiky:
Michelin
Hmotnost:
1230 kg
Převodovka:
6stupňová, 4WD
5. Peugeot 206
Technické
údaje:
Typ:
Peugeot 206
Výkon:
300 při 5250 ot./min
Kroutící moment: 540 Nm při 4000
ot./min
Motor:
1998 ccm
Pneumatiky:
Michelin
Hmotnost:
1250 kg
Převodovka:
5stupňová, 4WD
6. Subaru Impreza '00
Technické
údaje:
Typ:
Subaru Impreza 2000
Výkon:
280 při 6400 ot./min
Kroutící
moment: 380 Nm při 4000 ot./min
Motor:
1994 ccm
Pneumatiky:
Pirelli
Hmotnost:
1230 kg
Převodovka:
6stupňová, 4WD
7. Citroen Xsara
Technické údaje:
Typ:
Citroen Xsara
Výkon:
300 při 5500 ot./min
Kroutící
moment: 570 Nm při 2750 ot./min
Motor:
1998 ccm
Pneumatiky:
Michelin
Hmotnost:
1230 kg
Převodovka:
6stupňová, 4WD
8. MG ZR Super
1600
Technické údaje:
Typ:
MG ZR Super 1600
Výkon:
215 při 8450 ot./min
Kroutící
moment: 190 Nm při 7800 ot./min
Motor:
1588 ccm
Pneumatiky:
Michelin
Hmotnost:
960 kg
Převodovka:
6stupňová, 2WD